24 Ekim 2011 Pazartesi

BEŞAMEL SOSLU MANTARLI TAVUK

beşamel soslu mantarlı tavuk


üzücü günlerin devam ettiği bu günlerde , milletin aç susuz ve soğuklarda yaşamaya çalıştığı şu zamanda tarif eklemek gerçekten zor.......ne yapacağımı bilemedim.....

son günlerdeki olaylar karşısında bol bol dua edelim ve şu an içinde bulunduğumuz hale şükredelim........eğer Van'daki insanlara yardım etmek istersenizde kargolar ücretsiz yardımı götürüyorlar......çoğu kişi bu haberlerden haberdar ama bilmeyenler için birde ben yazayım istedim........

Allahım bütün zorda olanlara yardım eylesin inşallah........amin....

tarife geçecek olursam..yine hansacığımdan duyduğum birçok blogda buna benzer yemekler gördüğüm ama hiç denemeye fırsat bulamadığım nefis bir tavuk yemeği......

bu arada beşamel sosuda ilk kez denedim...benim evimde pek tercih edilmeyen bi sostur....ev ahalim sevmez onun için yapamam.....birde bu tarife uygulayayım dedim güzelde oldu..ben beğendim bizimkilerde güzel olmuş falan dediler.....

kızım mantarları ayırdı:))eşim hepsini yedi bende bitirdim tabağımı.....beşamel sosu biraz garipseyerek yediler...ama karar veremediler iyimii kötümü...:)))sıcakken ve kaşarları eriyikken iyi yediler yinede.....:))))

BEŞAMEL SOS TARİFİ......


beşamel sos

malzemeler....
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • tuz
yapılışı......
  1. tereyapında un kavrulur..
  2. kokusu çıkınca rengi dönmeden sütü eklenir..
  3. tuz ilavesi ile sos kullanıma hazırdır..

BEŞAMEL SOSLU MANTARLI TAVUK
beşamel soslu tavuklu mantar

malzemeler....
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 300 gr . kültür mantarı
  • 200 gr kadar kaşar peyniri
  • tuz, tatlı kırmızı tozbiber
  • beşamel sos
yapılışı....
  1. kuşbaşı doğranmış tavuk etleri az yağda kavrulur...
  2. ardından kuşbaşı doğranmış mantarlar ilave edilir...
  3. suyunu bırakıp çektikten sonra fırın kabına alınır...
  4. üzerine hazırlanan beşamel sos eklenir.....
  5. onunda üzerine kaşar rendesi konulur...
  6. toz biber de serpilerek 200 dereceli fırında kaşarlar eriyip üzeri kızarana kadar pişirilir...
not.....
  • beşamel sosu yemek pişmeye yakın yaptım..durdukça katılaşmasın diye..
  • ayrıca kaşarın bi kısmını beşamel sosun içine ekledim.....
  • mantarlı harcın içine istediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz...ben sade bir tad istedim katmadım onun için......

13 yorum:

Hansa dedi ki...

Saliha'm afiyet şeker olsun ailene ve sana....üstü ne hoş kızarmış diyordum kırmızı biber fikri çok cazip geldi...ellerine sağlık...çok öperim canım

sevgilerimle...

halenze özlem dedi ki...

Devrem allah hepsinin yardımcısı olsun. ülke olarak tek yürek olduk.. ben bu tadı çok severim ama evdekilere bende beğendiremedim maalesef.. çocuklar beşemali sevmedi. hansamında seninde elinize bilginize sağlık... içine kızarmış patlıcan da nefis oluyo tavsiye ederim:)))

Şehrinaz dedi ki...

gerçekten halimize şükretmemiz lazım allahım onlarında yardımcıları olsun.

yemeğiniz çok lezzetli görünüyor beşamel sos tavuk mantar üçlüsü mmm nefis ellerine sağlık....

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefiss görünüyor..ellerine sağlık canım..sevgiler

zeymuran dedi ki...

canım benım ellerıne sağlık mantar ve tavuk ıkılısıne bayılırım

Limon çiçekleri dedi ki...

Bizdede çok sevilir beşamel.Bugün Lazanya yaptım hatta.Beşamel sosa muskat cevizi ve karabiberde çok yakışıyor,tavsiye ederim.Ellerine sağlık çok enfes görünüyor.

Akdeniz Kızı dedi ki...

ben su yerine süt kullanıyorum oda güzel oluyor..en sevdiğim tariflerdendir...ellerinize sağlık

Akdeniz Kızı dedi ki...

son postumdaki meyvede diken konusunu biraz fazla vurgulamaktaki amacım bu enfes ballı meyveyi es kaza tatilde falan görürseniz sakın ola elinize almayın diye....yoksa meyvesi mükemmeldir...:)))

Akdeniz Kızı dedi ki...

o kadar biririmiz takip ediyoruz ama sizin izledikleriniz kısmında göremedim kendimi...:(((......şaka bir yana eski tariflerinize de bakayım derken listelerinizi gördüm ve gözüm ismimi aradı....

disal dedi ki...

sevgili akdenizkızı:))yaa gerçek ismini bilmediğim için blog isminle hitap ettim:)..o kadar haklısın ki...arkadaş listemiz farklı takip ettiğimiz kişiler farklı.....aslında ne zamandır düzenlemek istiyorum o bölümü...orası resmen 4 senelik falan..bloğu bırakan yeni blog kuran büssürü kişi oldu ama ben bi türlü temizleyip yeni arkadaşları ekleyemedim.... hatırlattığın iyi oldu..geniş bi zamanda asıl takip ettiğim arkadaşları eklesem iyi olacak:)))))

Baharcicegi dedi ki...

Son günlerde aci olaylar yasanmakta vatanimizda elimizden ancak dua etmek geliyor Rabbim bütün kötülüklerden korusun
Nar gibi kizarmis görüntüsüyle nefis görünüyor eline saglik canim

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

süper görünüyorrr, harika olmuştur eminim. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

OYA dedi ki...

olsa da yesek.valla süperr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie 6th to 18th Ticker disalin gözünden mutfak